Direktna prodaja poljoprivrednih proizvoda

Više
26 nov 2020 09:23 #43492 od Nešić Bojana
Za direktnu prodaju koje obavlja poljoprivredno gazdinstvo karakteristično je da se uglavnom odnosi na proizvode koji mogu odmah da se troše i da se dostave u svežem stanju. U tu grupu spadaju: jaja, mleko, voće i povrće. Sve više proizvođača se odlučuje na direktnu prodaju, a glavni motivi za to su povećanje profita i osiguravanje radnog mesta na porodičnom gazdinstvu. Potrošači se odlučuju da kupuju direktno od proizvođača jer na taj način nabavljaju domaće i zdrave proizvode boljeg kvaliteta, pri čemu imaju garanciju da će konzumirati proizvode u svežem stanju. Direktna prodaja stvara poverenje između proizvođača i potrošača.

Postoji nekoliko oblika direktne prodaje poljoprivredno - prehrambenih proizvoda:

- Samostalna berba podrazumeva da kupac sam bere proizvode na parceli proizvođača i sam prikuplja količinu koju želi da kupi;
- Prodaja u dvorištu porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, podrazumeva prodaju na imanju proizvođača;
- Prodaja preko etno restorana i vinoteka, podrazumeva, takođe, direktnu prodaju na posedu koje su u vlasništvu proizvođača;
- Prodaja pored puta. Na nekim područjima, mogu se svakodnevno uočiti u prolazu stolovi sa gajbama koji sadrže različito voće i povrće;
- Prodaja iz dostavnog vozila, obuhvata prodaju proizvoda iz vozila koje može biti parkirano npr. na parkingu ili nekom drugom mestu, sa kog proizvođač nudi proizvode;
- Prodaja iz seoske prodavnice u vlasništvu gazdinstva. U nekim selima postoje prodavnice, koja u ponudi imaju domaće proizvode vlasnika, ali i proizvode drugih proizvođača;
- Lična prodaja na gradskoj i seoskoj pijaci, obuhvata prodaju gde proizvođač zakupi tezgu na gradskoj ili seoskoj pijaci i nudi svoje proizvode krajnjem potrošaču;
- Prodaja preko seoskog sajma i seoske manifestacije (vašari, slave crkkve i sl.). gde poljoprivrednici nude svoje proizvode kupcima, a kupci mogu da degustiraju proizvod pre kupovine.
- Prodaja putem narudžbe (društvene mreže, internet, telefon), koja obuhvata prodaju i dostavu na kućnu adresu ili bilo koje drugo mesto gde se dogovore.

Poslednjih godina, a naročito u doba pandemije virusa Covid 19, porasla je popularnost internet prodaje Na društvenim mrežama svakodnevno možemo da vidimo oglase za prodaju poljoprivredno - prehrambenih proizvoda u različitim grupama. Internet prodaja je zasnovana na ponudi koju putem kompjutera ili pametnih telefona zainteresovani kupci vrše kupovinu preko interneta. Uglavnom se radi o domaćim proizvodima kao što su jaja, mleko, prerađevine od mleka, razno voće i povrće, zimnica… Takva trgovina je ustvari direktna prodaja, gde proizvođači prodaju obavljaju putem narudžbe preko interneta i dostavljaju proizvode na kućnu adresu kupca ili na drugo dogovoreno mesto za isporuku.

Bojana Nešić, dipl. ing. za agroekonomiju

Molimo vas Prijava ili Napravite nalog da se pridružite konverzaciji.

Vreme kreiranja strane: 0.685 sekundi
Powered by Kunena Forum